SiedsvanderVeen.reismee.nl

Venezuela

Van 12 september t/m 4 oktober 2009 ben ik 24 dagen naar Venezuela geweest. Deze groepsrondreis heb ik geboekt bij Baobab. Het was mijn eerste keer in Zuid-Amerika én mijn eerste keer met Baobab. Ik moet zeggen beide is me heel goed bevallen. Bij Venezuela zul je misschien denken: Wat is daar te beleven? Nou heel veel zal ik je zeggen! Venezuela is een land met een heel afwisselend landschap, de ene keer zit je hoog in het Andesgebergte en de andere keer zit op de Llanos, dat zijn de uitgestrekte grasvlaktes waar cowboys hun kuddes hoeden en wonen op grote ranches. Bovendien heb je in Venezuela de hoogste waterval ter wereld: de Angel Falls. Deze waterval is 1000 meter hoog, echt fantastisch om te zien!! Verder heb je in Venezuela de Orinoco delta waar je de Amazone in kunt, en waar de Warao-indianen wonenop paalwoningen.

Om jullie een indruk te geven van mijn rondreis door Venezuela geef ik jullie hieronder mijn hoogtepunten van de reis, oftewel de highlights die je gezien moet hebben als je naar Venezuela op vakantie gaat:

1. Canaima N.P.

De bekendste attractie van Venezuela is toch wel de 'Salto del Angel' ofwel de Angels Falls, deze waterval bevindt zich in dit park. Deze hoogste waterval ter wereld valt hier zo'n 1000 meter naar beneden, echt spectaculair!! Verder vind je in dit park vele tepuis, ofwel tafelbergen, die zijn te vergelijken met de de Tafelberg in Zuid-Afrika. Een aanrader is ook het bezoeken van de vier watervallen bij het meer van Canaima. Je kunt zelfs achter de Sapo-waterval langs lopen, heel indrukwekkend!

2. Andesgebergte

Het Andesgebergte begint in Venezuela, een bezoek aan dit gebergte is echt de moeite waard. Vanuit de universiteitsstad Mérida kun je excursies doen en het Andesgebergte diep in trekken. Eenmaal daar kun je er hele mooie wandelingen maken en heb je prachtige uitzichten! Ook kun je rondom Mérida bergsporten doen, zoals mountainbiken, parachutespringen of parapenten.

3. Llanos

De Llanos zijn de uitgestrekte, grasvlaktes, waar Venezolaanse cowboys hun vee hoeden. Per Jeep kun je hier 'of te road' om vervolgens per boot dieren te gaan spotten. Je kunt vele soorten vogels spotten, maar ook zoetwaterdolfijnen, capibara's (grootste knaagdier ter wereld) of leguanen. Ook kun je op piranha's gaan vissen, erg leuk om een keer te doen!! Wat je ook kunt doen is gewoon paardrijden over de grasvlaktes en genieten van de rust en verre uitzichten.

4. Orinoco delta

5. Henri Pittier N.P.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!